Son Zamanlarda İzlediğim Filmler 4: Canavarlı mı Psikolojikli mi?

Honeymoon (2014)

Fragmanını izlediğim andan itibaren sancılı bir bekleyiş sürecine girip aylar sonra Türkiye'de gösterime girmeyeceğini farkettiğimde uğradığım hayalkırıklığını anlatamam. Eh şu anda da iyi ki sinemaya kıymetli harçlığımı bayılmamışım diyorum. Beklenti kötüdür, bunu öğrendiğimi sanıyordum ama anlaşılan hiç akıllanmayacağım. Yeni evli bir çiftin ıssız, medeniyetten uzak, ormanlı göllü bir bölgede geçirdikleri balayı anlatılıyor. Doğru tahmin, filmin türü korku. Böyle tekinsizliklere deli cesaretiyle atlayan çiftlerdir, efendime söyleyeyim arkadaş gruplarıdır falan, hepsinin sonu belli. Bu sefer farklı olacağını düşündüm, eh bir anlamda da öyleydi aslında. Ama bu farklılık potansiyelini öldürmesi beni de içten içe öldürdü. Bir kere baştaki romantik sahnelerde fenalık geçirdim. Herkesin tercihleri farklıdır bir şey demiyorum ama Allah bana böyle yapış yapış vıcık vıcık romantizm nasip etmesin amin. Bir de son dakikaya kadar çiftin arasındaki saçma sapan gelgitleri izliyoruz sandık. Şüphelendiğimiz şeyler vardı ama bunlar daha açıkça belli edilseydi keşke, bu kadar soğumazdık. Yani "psikolojikli bişy mi çıkacak, dışardan kötülüklü mü" merakı uyandırması iyi anlatılsaydı gayet de güzel olabilirdi aslında. Olmadı, napalım, kısmet. Bu atmosferi, konsepti, sinematografiyi çok beğenmemi engellemedi tabii. Herşeye rağmen etkiledi, bıçak gibi saplandı. Ayrıca HALA izlemediğim Game of Thrones'un Rose Leslie'si pek hoş bir hanım, iyi bir oyuncu. You Instead'den tanıdığım Luke Treadaway'in kardeşi Harry de romantik bir beta erkeği olarak kalbimi fethetti. Absürd sonunu garip bir şekilde sevdim. Puanım: 5,5


The Babadook (2014)

Bu film kesinlikle kendine özel ayrı bir post hakediyor ama taa geçen yaz sinemada izledim ve ayrıntıların çoğunu unuttum. Yine de blogda adı geçmese içim rahat etmezdi. Sorunlu, yaramaz, hiperaktif ve antipatik bir velet ve onu büyütmeye çalışan zavallı annesinin eline canavarlı bir çocuk kitabı geçiyor ve bu canavar yavaş yavaş gerçek olmaya başlıyor. İşte "canavar mı yoksa psikolojik mi" sorusunu sorduran ve aynı sorunun etrafında dönen Honeymoon'a kıyasla çok daha başarılı olmuş bir hikaye. Son sahnelere kadar durgun ilerlemesine rağmen gözlerimi kırpamadım. Evet, heyecan ve sürükleyicilik bakımından da başarılı denebilir ama sanatsal üslubu onu diğer korku filmlerinden ayırıyor. Gerim gerim germesi için yüksek volüm müziklere ve abartılı olaylara ihtiyaç duymamış, bütün o loş ve tekinsiz atmosfer, usta açılar, etkileyici kareler ve tabii ki oyunculuğa sırtını dayamış. Oyunculuk demişken, bu Essie Davis nasılmış öyle ya. Yani oynadığı karakterin kadının gerçek karakteri olduğunu düşündürttüğüne göre baya başarılıymış sanırım. O velet bile yaşına göre iyi oynuyordu, yanımda olsa döverdim. Filmin bana göre iki olumsuz noktasından biri bu yaratıktı galiba. Yaratık dediğim Babadook değil, bu çocuk. Keyifli keyifli izlerken (evet, korku türü de keyifli izlenebilir) veledin her göründüğü saniyede sinirlerimiz hopladı. "Anne olunca çocuğunu her kusuruyla seversin;)" klişesi bu çocukta asla vuku bulamaz. Sayesinde zaten olmayan çocuk planlarımı iptal ettim. Bir diğer olumsuz yönü sonu. Evet, 'Babadook gerçek mi yoksa kadın tırlattı mı' gizemi -film boyunca- başarılı kotarılmış ama bence sonuç bölümünde bazı gerçeklerin daha bariz ortaya çıkmasını isterdim. Neyse böyle belirsizlikler, seyircinin hayal gücüne bırakmalar korku filmlerinde çok oluyor, artık alışmalıyım. Hatta biraz daha alıştırma yapmaya gidiyorum şimdi bye. Puanım: 8,5.


Yorumlar

  1. Bu aralar korku gerilim filmi arıyordum izleyecek 2.sine bir şans vermeyi düşünüyorum.

    Ve bu arada GoT'u hala izlememiş sayılı kişilerden olarak özel bir adaya falan kaçın, malum spoilerlar falan her yerde. Zaten bir başladın mı taş çatlasa 2 haftada bitirirsin bence boş bir vaktinde aradan çıkar hem seneye final verecek galiba dizi bitmeden yetiş ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku-gerilim filmi olarak ikisi de çok tatmin edici değil, 2.sinin özellikle daha sanatsal kaygıları var. Ama ikisi de türünü bir tarafa atınca keyif alınacak filmler.

      Haha o spoilerların bazılarından tabii ki kaçamadım-_- ama çok sezonlu dizi izlemek benim fazla zamanımı alıyor, hele gecemi gündüzüme katacağım o 2 hafta benim gibi artık 26 yaşında ve 2 seneden fazladır işsiz olan biri için lüks:D

      Sil

Yorum Gönder