Son Zamanlarda Okuduğum Mangalar - 2

Shuriken to Pleats

Vampire Knight ve MeruPuri'nin yazarı Matsuri Hino'nun yeni (artık eski) mangası için epey heyecanlıydım. İlk bölümleri çevrildiğinde sadık bir şekilde takip ettim falan. Bu kadarıyla yorum yapmak imkansızdı ama bizi alengirli yeni bir hikayeye sokacağını farketmiştim. Bana kalırsa gelecek vaat ediyordu. Sonra ecnebilerin dediği gibi life happened ve ben uzun bir süre Skip Beat dışında manga okumadım. Geçtiğimiz günlerde aklıma geldi ve şöyle bir bakayım dedim. Bakış o bakış. Neler olmuş öyle yahu. Daha 5 yıl bize eziyet edeceğinden emin olduğum manga BİTMİŞ.

Esas kızın bir ninja olması, VK Yuuki'nin aksine sürekli erkekler tarafından kurtarılmaya ihtiyaç duymaması, hatta koskoca adamları bizzat kendisi kurtarması, hatta ve hatta bunu meslek edinmesi çok hoş ayrıntılardı doğrusu. Ama böyle lönk diye kesivermişler. Şak diye. Hop diye. Küt diye. Bence olayın boyutunu anladın sen. Pek tutmadığı ya da okuyuculardan iyi yorumlar almadığı için mi, yoksa yazar işin içinden çıkamadığı için mi yaptılar bunu bilemeyiz. Ama sonu hakkında söylecek bir çift lafım var. Orjinalinde de böyle mi bitmesi planlanıyordu bilmiyorum ama azıcık midem bulandı doğrusu. Adamın (amca mı desem yoksa) kız "yasal" yaşa gelsin diye bekleyen ahlaklı bir centilmen (aç kurt gibi avlanan kart zampara mı desem yoksa) olduğuna dikkat çekilmiş, aman aferin. Her şeye rağmen babasıyla flörtleşen kız çocuğu hissiyatını üstümden atamadım. Aralarında kan bağı olsa bu kadar tiksinir miydim bilmem. Anladık, Matsuri Hino Hanım ensest yazmayı seviyor ama Yuuki ve Kaname'nin hikayesi çok farklıydı şimdi. Ki kızın hayatına sonradan giren ne idüğü belirsiz karanlık oğlanla yakınlaşıyor gibilerdi, o yönde gelişeceğini düşünmüştüm hep. Ama olmadı. Mangaka'nın VK sonrası doğru düzgün bir yol tutturamaması üzücü. En yakın zamanda uzun soluklu projesini bekliyoruz.

Shigeshoushi (The Embalmer)

Bir başka biten mangaya geleyim. Yok bu sefer ani değil eceliyle bitiyor. Yıllar önce kendisine başladığımda epey etkilendiğimi hatırlıyorum. O zamanlar daha gençtim ve manga dünyasını yeni keşfediyordum, çabuk etkilenmem normal. Biraz nahoş bir konusu var. Hani bazı kültürlerde cenazeyi gömmeden önce huzurlu bir şekilde uyuyor gibi gözükmesi için makyaj ve mumyalama tarzı bir işlem yapılır ya. Türkçe'de teknik bir terimi vardır kesin. Hep filmlerde görürüz de hiç karşılaşmışlığım yok. İşte bu hikayede esas oğlanın mesleği bu işi yapmak.

Ölülerle fazlasıyla haşır neşir olduğu için azıcık kafayı yemiş bu oğlan. Bu kısmını yargılamıyorum, kim olsa akıl sağlığını korumakta zorlanır. Ama bu nasıl bir çapkınlık kardeşim, öyle böyle değil. Ecnebiler man whore diyor ya öyle bir şey. Bundan sonrası klişe tabii. İşte bunun bir platonik hoşlantısı var, o da bundan platonik hoşlanıyor falan... Oğlan kendini masum ve hayat dolu kıza layık bulmadığı için uzak durur, kız da kendini yetersiz ve çirkin bulduğu için friendzonelandığını düşünür. İşte her zamanki şeyler. Hemen her bölüm kah onunla kah bununla seks döndüğünü düşünürsek biraz tuhaf. Zaten bu konseptten 40 küsur bölüm çıkmayacağı için her bölümde ayrı bir hikaye anlatılıyor, ölülerin hikayeleri ARE, ay pardon RIP yani. Bir yandan aylık creepy dozunuzu alıyor, bir yandan da klişe çiftimiz ne zaman halvet olacak diye bekliyorsunuz işte. Böyle dediğime bakmayın, epey drama var. Biraz da yürek burkuyor -doğal olarak. O kadar çok ölüm var ki sonunda ana karakterlerden biri nalları dikecek korkusuyla okudum bunu. Merak edenler için, son bölümüne kadar İngilizce'ye çevrildi.

Yorumlar